- Спорт

Викладачі, батьки та школярі розповіли про недоліки та переваги дистанційної освіти у Кривому Розі, впровадженої через карантин

Через
Всеукраїнський карантин, оголошений для запобігання розповсюдженню коронавірусу, учні шкіл вчаться дистанційно. Журналістка
сайту 1kr.ua поспілкувалася з педагогами шкіл, учнями та їхніми батьками. Ми намагались з’ясувати переваги та недоліки терміново впровадженого дистанційного
навчання.

Наталія Буковшина, мама двох школярок, розповіла,
що дистанційне навчання не зовсім підходить її дітям.

Її доньці 6
років, вона вчитсяь у першому класі школи №15. Викладачка надсилає завдання
батькам у Viber
разом з навчальними роликами, дидактичними картками, віршами
й інструкціями, як правильно організувати процес навчання вдома. Педагогиня
сама підбирає інформаційні ролики й інші матеріали відповідно до програми.

Навчання проходить у першій половині дня і займає
близько трьох годин із перервами. Але так, каже Наталія, не кожного дня. Аня, дочка Наталії, за пару днів виконує
завдання, які дають на тиждень.

«Кількість
уроків на день ми обираємо самі. Завдання надсилають, але не перевіряють
взагалі
. Нашій доньці
мало цього всього й
дуже не вистачає фізичної активності. Дитина не пристосована до відсутності
спілкування з однолітками. Як правило, у неї напруженіший графік і 2-3 тренування на день.
Зараз нудиться, бо нічим зайнятися, а інтернет і мультики — не для нас
», —
розповідає Наталія про дистанційне навчання у школі молодшої доньки.

Старшій доньці криворожанки 13 років, вона вчиться у 8-му класі. Наталія каже, що
завдання більшість викладачів надсилає без чіткого графіку, лише декілька
вчителів надсилають завдання майже в один і той самий час.

Графік навчання учнів 8 класу школи №15 нині довільний. При дистанційному навчанні
деякі викладачі надсилають матеріали за допомогою додатку Google Class або
меседжера
. Навчання триває 3-4 години, кількість завдань не регулюється.

У месенджері виконання домашніх завдань
викладачі, за словами Наталії, майже не перевіряють. Втім, педагоги, які
користуються Google Class визначають терміни виконання завдань, перевіряють їх
та виставляють оцінки
.

«Деякі предмети дитині важко осягнути самій,
пояснюємо, вмикаємо навчальні ролики. Складно контролювати виконання завдань,
не завжди зрозуміло, наскільки добре засвоєно матеріал, чи вдосталь часу
приділили темі
», — говорить про недоліки дистанційного навчання Наталія
Буковшина.

Читайте також: Дистанційна освіта: розроблений інформаційний портал для школярів Кривого Рогу


Директорка школи №114 Людмила Хорькова каже,
що у навчальному закладі, який вона очолює викладачі дистанційно не лише спілкуються з учнями,
а й між собою.
Таким чином педагоги обмінюються досвідом й намагаються зробити матеріал максимально
зрозумілим для школярів.


На сайті blogger.com
створена сторінка «Дистанційне навчання КЗШ №114 КМРДО». Зараз сторінку блогу
школи відвідали більше 150 тисяч користувачів. На сторінці викладачі
розміщують навчальні матеріали (конспекти,
презентації, завдання тощо) для учнів усіх класів та з усіх предметів.

Педагоги також у школу не ходять, бо спілкуються з учнями дистанційно. Між собо вони комунікують через додаток Zoom. Якщо раніше безкоштовні відеоконференції у цій програмі можна було проводити 40 хвилин, то зараз, на період карантину, ці обмеження
знято й викладачі можуть декілька годин спілкуватися та обговорювати методики
викладання.

Людмила Хорькова каже, що майже всі діти
виконують домашні завдання, але все одно є ті, які їх не виконують або через
відсутність Інтернету
, або з інших причин. У такому разі викладачі виходять на зв’язок
із батьками іншими способами.

«Ми визначили правила для вчителів, аби вони
не перевищували обсяги домашніх завдань. Дотримуємося шкільного розкладу і дистанційно проводиться
стільки ж уроків, скільки й було за розкладом під час звичного навчання.

Щод обсягів: є вчителі, які дають
завдання на тиждень, аби діти ділили їх на блоки. Особисто я проти такого
підходу, треба давати завдання після занять й після пояснення теми учням.
Намагаємося дотримуватися принципу роботи, аби це
було не лише виконання домашки й іди читай параграф/виконуй завдання, а діти
могли дійсно навчитися новому та засвоїти матеріал
», — ділиться інформацією про організацію
освітнього процесу під час дистанційного навчання Людмила Хорькова.

фото — facebook.com/Людмила Хорькова

Директорка школи №114 розповіла, що планується
вводити відео уроки
, викладачі вже опанували спеціальний додаток і скоро таку
форму навчання запропонують дітям. Оскільки розголошувати оцінки учнів (як персональні дані), заборонено, вчителі створюють онлайн-документи, у яких
кольорами помічають — учень виконав
, не виконав чи частково виконав завдання.

Із батьками педагоги спілкуються через
електронну пошту або месседжери.

Людмила Хорькова, директорка школи №114, вважає, що зараз на вчителях лежить дуже велике навантаження. Нині педагогам потрібно витрачати
більше часу, оскільки у такому режимі роботи необхідно ретельно підбирати
матеріал і передбачити наскілки він зрозумілий учениць та учнів.

«На базі Центру хмарних технологій є криворізька навчальна
платформа. Цей сайт матеріалами наповнюють вчителі з різних шкіл, там викладачі
обмінюються досвідом.

Видавництво «Ранок» запровадило проєкт «Дистанційна школа»,
нашій школі теж запропонували брати участь у відео-уроках», — ділиться
директорка 114 школи.


11-річна учениця 5 класу 10
школи Катерина розказала, що педагоги не спілкуються з учнями
дистанційно належним чином і не пояснюють як виконувати завдання.

Викладачі
надсилають завдання і відеоматеріали з різних сайтів, але, за словами школярки,
не пояснюють, як їх виконувати
.

«Кожного дня нам
не дають завдання. Їх задають через Google Class й перевіряють виконання по
фотографіям
. Не бачу у цьому дистанційному навчанні нічого хорошого.

Не зрозуміло
що і як виконувати. Мама ж не педагог і не може пояснити теми з кожного
предмету, якщо вона сама не знається на ньому. Я можу сісти виконувати домашнє
завдання до 9 годині ранку й закінчити о 18:00», — жаліється п’ятикласниця Каріна
Мікулевіч.


Мама іншої учениці 5 класу 10-ї школи теж розповіла, що викладачі надсилають учням завдання, але не спілкуються
із ними. Батьки змушені самі пояснювати дітям новий матеріал.

Графік виконання
домашньої роботи різний, оскільки він залежить від того, коли батькам зручно
займатися з дитиною. На день «домашка» займає від 2-4 годин, а то й
більше.

«Вчителі
надсилають завдання й батьки з дітьми самі з ними розбираються. Ставлюся
до такого дистанційного навчання негативно. Вчитель має пояснювати теми, а не
батьки
. Дитина не отримує належних знань, як під час навчального процесу у
звичному режимі
».


Директорка
Криворізької загальноосвітньої школи №26 Вікторія Данилюк вважає, що одна з
переваг дистанційного навчання – це те, що більшість уроків доступні онлайн у
записі, тому школярі можуть переглядати їх декілька разів.

На виконання
нормативно-правових документів МОН України та Уряду щодо запровадження
карантину та організації роботи під час карантину, у школі №26 видано наказ
«Про організацію освітнього процесу у закладі під час карантину», який
регламентує роботу усього колективу.

Згідно з Листом
МОН України «Щодо дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти
під час карантину» педагогічні працівники перейшли на проведення навчальних
занять за допомогою дистанційних технологій.

«Відверто кажучи,
дуже важко було спочатку налагодити освітній процес, використовуючи нові форми
і методи навчання, але наразі ніяких проблем нема.

Про це свідчать
проведені онлайн уроки-конференції, виконання онлайн тестів, самостійне
опрацювання матеріалів за посиланнями вчителів, перегляд відео та презентацій.


Аби діти цілий
день не проводили біля монітора комп’ютера
, вчителі працюють згідно із
розкладом уроків. Це не перенавантажує наших здобувачів освіти», — пояснює
Вікторія Данилюк.

Викладачі у 26-й школі частіше за все використовують такі платформи та форуми для дистанційного
навчання: на урок, learning apps, quizizz, wizer.me.
За допомогою цих
сервісів учні та педагоги можуть перевірити як засвоєно матеріал й виконати
домашні завдання.

Частина учителів
використовує Zoom-платформу, яка надає послуги віддаленого конференц-зв’язку з
використанням хмарних технологій. Частина школярів знаходяться у віртуальному
класі на Google Class.

Також матеріали
дистанційного навчання можна знайти на сайті школи у розділі «дистанційне
навчання» або скористатися й Криворізькою освітньою платформою для навчання з
елементами дистанційної освіти
.

«Дистанційне
навчання має свої переваги, оскільки уроки є у записі, тому їх можна
переглядати кілька разів. Єдиним великим недоліком є відсутність спілкування із
здобувачами освіти не через екран, а віч-на-віч
», — відзначила директорка школи
№26 Вікторія Данилюк.


Учень 5-го класу однієї з криворізьких
шкіл Дмитро розповів, що навчатися вдома веселіше, але часу на освіту в таких
умовах треба витрачати більше.


Кроворіжець розуміє, що їх
перевели на дистанційне навчання через карантин.

«Звісно, вдома цікавіше навчатися — так навіть веселіше. Ти сам можеш вирішити у
якій кімнаті, якому одязі та у якій позі ти будеш займатися. При цьому можна ще
щось жувати, й ніхто не запише у твій щоденник «Їсть на уроці!
», — жартує Дмитро.

Школярі й педагоги спілкуються за
допомогою кількох платформ Google Class,
Zoom, Naurok, освітнього сайту «Всеосвіта» та відеоуроків
.

Хлопець говорить, що спочатку було
важко розібратися у великому потоці завдань, які викладачі наввипередки надсилали
у Viber, але зараз набагато простіше. Уроки проводяться за розкладом, завдання
надсилаються окремо, але їх усе одно багато
.

У Viber є спільна група з
батьками, учнями й викладачами — туди надсилають завдання. Для
спілкування з однокласниками в дітей є окремий чат
.

«Найцікавіше мені дивитися матеріали на YouTube, приліг, й наче
телевізор дивишся
. Також дітям незвично розповідати вірші по відеоконференціям й
надсилати відео з виконаними вправами з фізкультури
», — пояснює п’ятикласник.

Часу на навчання у таких умовах
витрачається більше, тому що стало стало більше творчих завдань. Учням треба
змонтувати відео, зробити презентацію або тарілку з пап’є маше.

«Деякі уроки викладачі проводять ввечері
у режимі конференції, але 100500 завдань з математики ніхто не відміняв
», — пояснює хлопець.


Викладачка
української мови у навчально-виховному комплексі №58 Наталія Іваннікова
розповіла, що до нового формату навчання довелося пристосовуватися не лише
учням, а й їх батькам і педагогам.

На час карантину педагоги
у НВК, як і в більшості інших навчальних закладах, працюють вдома. Дітей вчителі не
лишили сам на сам, а швидко опанували нові форми навчально-виховного
процесу й підлаштувавшись під роботу з гаджетами.

Викладачі КНВК №58 з
перших днів карантину працюють за допомогою GoogleClassroom, де зручно створювати онлайн-тести, прикріплювати
презентації, відеоуроки, інтерактивні вправи та інші корисні навчальні
матеріали.

Усі вчителі
працюють за своїм графіком та додають завдання на сайт у той час, коли у дітей
за розкладом є уроки
. Якщо у дитини
немає можливості зробити завдання саме в цей час, то вони виконують його
пізніше. Доступ відкритий для них завжди. Наталія не обмежує час учнів на виконання завдань. На
дистанційному навчанні учням стали задавати більше творчих завдань.

За словами Наталії
Іваннікової, часу на дистанційне навчання потрібно виділяти більше.

«Підготовка до традиційного уроку вимагає
багато часу, а в нинішніх умовах навчання тим паче потрібно вдосталь часу на
підготовку, виклад матеріалу, а особливо перевірку та редагування учнівських
робіт. Багато часу витрачається і на зворотній зв’язок із дітьми та їх батьками
– це постійні онлайн-консультації,
особливо, якщо ви — класна керівниця.

Мої діти встигли вже створити сторінки у соціальній
мережі персонажам твору
, виконати креативні лепбуки, інтелектуальні карти
розуму, онлайн-тести, кольорограми. Зараз діти беруть участь у флешмобі
#залишаюся_вдома_та_читаю_книги
»,
— розповідає викладачка.

Педагоги
завантажують завдання на сайт, де їх можуть переглянути діти та прикріпити
відповіді у вигляді аудіо, відео, презентацій або текстових документів (це
залежить від виду завдання), потім їх перевіряють вчителі.

Від розкладу
залежить, скільки уроків на день проводить викладач, буває, що 6 уроків підряд,
а буває – 2.

Не у всіх учнів є
доступ до Інтернету або є необхідна техніка, через це деякі діти не можуть
навчатися онлайн. У такому випадку педагоги телефонують кожному учневі й у
телефонному режимі задають завдання.

«Батькам дітей доводиться змінювати власний
графік,
щоб допомагати дітям опановувати навчальний матеріал та
контролювати їх. Особливо це стосується молодших школярів.

Через те, що учасники дистанційного навчання стали
більше часу проводити біля моніторів комп’ютерів та екранів телефонів, у них
погіршується стан здоров’я – частіше болить голова, погіршується зір
», — перераховує недоліки дистанційного навчання викладачка
української мови у навчально-виховному комплексі №58.

До переваг такого
навчального процесу вчителька віднесла гнучкість, адже учні можуть навчатися у
зручний для себе час та в індивідуальному темпі, незалежно від місця
перебування.

«Це наша робота, ми й повинні забезпечити якісну освіту для кожної дитини.
Також перевагою є те, що вчитель не обмежується
одним підручником, а по-максимуму використовує інформацію з різних джерел:
медіа-файли,
відеоуроки, презентації, посилання на статті
», — зазначила Наталія
Іваннікова.

*з метою захисту персональних даних імена деяких батьків та школярів змінено

Если Вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.